• Pam Steffen

Bootybuilding!

Bijgewerkt: 27 mei 2019


Go check out mijn gastblog over Bootybuiding voor Bodystore!

Tegenwoordig zie je veel mensen druk bezig met het trainen van hun booty. Eigenlijk best logisch, want veel vrouwelijke beroemdheden showen er ook mee. Neem bijvoorbeeld een voorbeeld aan Beyonce, Nikki Minaj of Carbi B. Allemaal showen ze met hun mooie gevormde rondingen en toch hebben ze nog steeds een strak getraind lichaam.

Maar wat is dan de reden waarom je je billen volop zal gaan trainen? Naast dat je er een mooi achterwerk van krijgt, heb je ook minder kans op klachten aan je knieën, rug, en heupen. Ook verhoogd je vetverbranding tijdens het trainen van je billen.


Veel mensen die een mooi achterwerk willen, gaan vaak squats of lunges toevoegen aan hun training. Maar met deze twee oefeningen richt je je meer op stabiliteit en de quadriceps van je benen. Je billen bestaan uit drie spiergroepen, de Musculus Gluteus Maximus (grote bilspier), de Musculus Gluteus Medius (middelste bilspier) en de Musculus Gluteus Minimus (kleine bilspieren). Naast die drie groepen is er nog de Pirformis-groep, dit zijn een aantal dieper liggende bilspieren. Deze laatste groep speelt geen specifieke rol voor het vormen van grotere billen. De Musculus Gluteus Maximus is voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor de shape van je billen.

Goede oefeningen voor het trainen van je billen zijn bijvoorbeeld de Glute Bridge, Hip Thrust en Rope Pull Through. Met oefeningen in heupextensie of bijna heupextensie spreek je je bilspieren het meeste aan. Variatie in verschillende oefeningen is erg belangrijk. Ook is het belangrijk om te variëren in het aantal herhalingen. Als je veel varieert in de oefeningen blijf je je bilspieren op verschillende manieren prikkelen.


Voor het ontwikkelen van goed gevormde billen is het net als bij alle vormen van spiergroei belangrijk om gezond te eten. Het is belangrijk om voldoende eiwitten te eten. Het eten van eiwitten zorgt namelijk voor de spieropbouw en het herstellen van de spieren. Producten waar veel eiwitten in zitten zijn bijvoorbeeld eiwitshakes, maar ook vis, kip, vlees, groente, peulvruchten, eieren, magere kwark, noten en zaden. Als laatste zorgen eiwitten ook voor een verzadigd gevoel. Ze vullen namelijk beter dan koolhydraten en suikers.


Natuurlijk ontwikkelt iedereen uiteindelijk zijn favoriete oefeningen om zijn/haar billen te trainen. De twee oefeningen die ik regelmatig uitvoer bij het trainen van mijn billen zijn de Bulgarian Split Squat en de Hip Thrust. Dit zijn namelijk twee oefeningen waarbij je zowel je billen als je bovenbenen traint.


So go to the gym and start with bootybuilding, because you don’t get the ass you want by sitting on it!


94 keer bekeken

Contact me

Heb je tips, opmerkingen, vragen of wil je een

samenwerking met mij aangaan?

Neem dan met dit formulier contact met mij op. 

  • Instagram
  • Facebook
  • Gray LinkedIn Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now